• Telefon:

    + 48 509 792 715

  • Wyślij email:

    biuro@salusbhp.pl

  • Siedziba:

    Złota 37, 41-407 Imielin

Wypadek przy pracy

Jeżeli pracownik Państwa firmy ulegnie wypadkowi w pracy lub wypadkowi w drodze do pracy/lub z pracy konieczne jest sporządzenie odpowiedniej dokumentacji powypadkowej. Niedopełnienie formalności w tym zakresie może bardzo wiele kosztować Pracodawcę, dlatego służymy pomocą podczas ustalania okoliczności i przyczyn wypadku, określania działań profilaktycznych oraz opracowywania niezbędnej dokumentacji.

Do obowiązków pracodawcy należą:

  • podjęcie działań eliminujących lub ograniczających zagrożenie

  • zapewnienie pierwszej pomocy

  • ustalenie okoliczności i przyczyn wypadku

  • oraz zastosowanie odpowiednich środków zaradczych na przyszłość


Należy pamiętać, że pominięcie wyżej wymienionych działań może skutkować odpowiedzialnością karną.

Co można zaliczyć do wypadku przy pracy?

Zgodnie z art. 3 ust. 1 wypadkiem przy pracy jest zdarzenie nagłe, wywołane przyczyną zewnętrzną, powodujące uraz lub śmierć, które nastąpiło w związku z pracą. Do zdarzenia takiego musi dojść podczas wykonywania przez pracownika zwykłych czynności lub poleceń przełożonych. W kategoriach wypadku kwalifikuje się również incydent mający miejsce podczas wykonywania pracy przez osobę zatrudnioną bez polecenia zwierzchnika oraz w czasie pozostawania pracownika do dyspozycji pracodawcy, np. w drodze do pracy lub w podróży służbowej.

Doradztwo

Ocena ryzyka zawodowego

Doradztwo

Analiza stanu BHP

TEL.: + 48 509 792 715

Służymy pomocą i dobrą radą